Кулон з полімерної глини “Мозаїка”

Пропоную розглянути декілька нескладних методів роботи з полімерною глиною, а саме – мокуме гане (mokume gane), хідден мейджік (hidden magic) і мозаїку, а також виготовити з їх допомогою кулон в етнічному стилі. 

Нам потрібні такі матеріали:

  1. Спочатку виготовимо основу для кулона. Вона має бути порожня всередині. Зробити таку основу можна двома способами.

Перший спосіб. У цьому випадку ми запікаємо основу один раз, але її виготовлення вимагає більшої уважності, ніж при використанні другого способу. 

Робимо верхню частину кулона. Для неї можна використовувати чорнову пластику, оскільки її не буде видно у готовому виробі.

Отже, беремо полімерну глину потрібного нам кольору і розкачуємо її за допомогою качалки або паста-машини. Ширина шару пластики приблизно 2,5 – 3 мм. Беремо круглу форму для вирізання, діаметр якої дорівнює діаметру нашого майбутнього кулона. В мене це 70 мм. Накладаємо шар полімерної глини на форму і легенько продавлюємо його вниз. Випуклість кулону буде залежати від сили вашого вдавлення. Але необхідно слідкувати, щоб пластика була вдавлена рівномірно, інакше заготовка буде крива.

2. Розкачуємо ще один пласт приблизно такої самої товщини. Це буде зворотний бік кулону. При бажанні можна нанести туди текстуру з допомогою текстурного килимку. На текстуру можна нанести декоративну перламутрову пудру. Робити це потрібно до запікання. Якщо ви плануєте декорувати зворотній бік акриловою фарбою, то її треба наносити на вже запечену полімерну глину, а потім зверху покрити лаком.

Накладаємо цей пласт на нашу раніше створену конструкцію і міцно притискуємо по краю.

3. Перевертаємо заготовку зворотнім боком вниз і додавлюємо форму, прорізаючи шари пластики наскрізь. Важливо, щоб краї пластів у місці прорізування міцно з’єдналися між собою і повітря, що знаходиться всередині кулона, при запіканні не вийшло назовні. Запікаємо заготовку на цій же робочій поверхні, не знімаючи і не перекладаючи. 

Важливий момент: якщо ви наносили текстуру на зворотній бік кулону, то для робочої поверхні краще використати папір або картон, при використанні скла чи керамічної плитки текстура з дуже великим відсотком ймовірності змажеться, особливо, якщо працювати з м’якою глиною.

4. Для другого спасобу нам треба буде пляшка або банка з круглим увігнутим дном. 

Розкочуємо пласт товщиною 2,5 – 3 мм, вирізаємо формою круглу заготовку відповідного діаметру, накладаємо на дно пляшки, розглаждуємо, зрізаємо зайве і запікаємо. 

5. Поки запікається верхня частина, беремо глину потрібного кольору, розминаємо, розкачуємо, наносимо текстуру і при бажанні декоруємо пудрою. Перевертаємо пласт текстурою вниз. Запечену верхню частину по краю змащуємо рідкою пластикою, оскільки запечена полімерна глина погано з’єднується з сирою без допоміжних засобів, і притискаємо верхню частину до нижньої.

6. Скальпелем чи іншим ножем обрізаємо зайве, загладжуємо краї та відправляємо на запікання. Важливо: щілин між пластами не повинно бути, інакше кулон може деформуватися.

7. Основа готова. Тепер займемося підготовкою пластів для нарізання мозаїки. Хочу наголосити, що для одного кулона потрібно небагато шматочків-мозаїнок, але щоб прикраса вийшла цікавою, бажано зробити декілька пластів з різним малюнком. Ті частини пластів, що залишаться, можна буде використати у подальшій роботі.

Спочатку виготовимо пласти мокуме гане. Це дуже проста техніка, що обросла великою кількістю варіацій. Я покажу базовий метод виготовлення мокуме гане.

Взагалі, мокуме – це дуже давня техніка. Використовувалася вона для виготовлення самурайських мечів, точніше, для їх оздоблення, бо композитний матеріал, який отримували з різнорідних та різнокольорових металів, мав гарний декоративний узор, часто схожий на фактуру деревини. Звідси техніка й отримала свою назву – мокуме гане перекладається з японської мови як металева деревина сосни.

Підбираємо кольори. В мене це Fimo Soft, 57 г, №23, мерло , Fimo Professional, 85 гр. №17, охра і Пластішка (bebik) темно-коричнева, 75 г, 0122. Розминаємо і розкачуємо в товсті пласти качалкою. Складаємо пласти один на одний.

8. Розкачуємо пласти , ділимо їх навпіл і кладемо отримані стосики один на другий. Підрівнюємо, обрізаємо краї. Важливо: обрізані боковинки не зминаємо, вони нам згодяться.

9. Знову розкачуємо, ділимо навпіл і складаємо один на один.

10. Повторюємо процедуру ще раз. Підрівнюємо.

11. Тепер беремо що в кого є). Фігурні ножі, різноманітні стеки, формочки, дотси… Продавлюємо стосик пластів наскрізь. Якщо використовуєте ножі та металічні формочки, то продавлюйте тупою стороною, так пластика краще тягнеться за ножем. Можна робити лінії та точки хаотично, а можна “намалювати” узор. Після того, як пласт буде готовий, його краще залишити на деякий час, щоб він вистиг від тепла рук, можна навіть покласти до холодильника.

Я використовувала пряме і хвилясте лезо для полімерної глини, шило, двохсторонній дотс.

12. Добре притискуємо пласт до робочої поверхні (краще підійде скло чи керамічна плитка), щоб він не зісковзував, беремо саме гостре лезо і, тримаючи його паралельно поверхні пласта, починаємо зрізати тонкі шари полімерної глини.

13. Нарізаємо шарів стільки, скільки нам вистачає стосика.

Таким чином можна отримати величезне різноманіття пластів, оскільки, кожен зріз неповторний, а “узор” на пласті мокуме гане можна зробити будь-який.

Ще декілька варіантів.

14. Тепер готуємо пласти для нарізання. Розкачуємо чорнову глину на самій меншій товщині паста-машини (приблизно 0,3 мм), розташовуємо там нарізані пласти мокуме гане, вирівнюємо висоту пластів, розкачуючи їх качалкою або на найбільшій товщині паста-машини.

15. Тепер необхідно нарізати маленьких прямокутників для мозаїки. Перед цим необхідно визначитись, чи ці прямокутнички мають бути однаковими, чи допустимі коливання у формі та розмірі.

16. Є ще один поширений спосіб виготовлення пластів мокуме гане. Робиться він з допомогою плавного переходу кольору. Беремо два кольори полімерної глини, розташовуємо їх так, як показано на фото.

17. З допомогою паста-машини виконуємо перехід кольору. Розкатуємо отриманий пласт в довгу стрічку. З чорної полімерної глини робимо ще одну таку саму стрічку, але значно тоншу (приблизно 0,5 мм).

18. Кладемо кольорову стрічку на чорну, відрізаємо зайве і скручуємо рулетиком.

19. Тепер рулетик (або кейн) сплющуємо так, щоб зверху і знизу був чорний пласт. Тобто, сплющувати його потрібно з такого положення, як на фото вище.

20. Тепер наносимо “узор” уже знайомим нам способом.

21. Тепер нам необхідно “зіпсувати” наш малюнок. Обережно підминаючи пласт з усіх чотирьох боків формуємо щось подібне до прямокутного паралелепіпеда.

22. Нарізаємо його на пласти, як було показано вище.

23. Тепер розглянемо техніку хідден мейджік. Вона дуже схожа на попередню, її ще називають передбачуваним мокуме гане, оскільки ми будемо знати, яким приблизно вийде малюнок. Але ці техніки відрізняються підготовкою пласту.

Підготовлюємо декілька кольорів полімерної глини, один з них має бути контрастним, його будемо використовувати для “обгорток”. Якщо підібрати глину так, щоб декілька видів було з ефектами (напівпрозорі, перламутрові, з блискітками), то після запікання виріб буде виглядати досить цікаво.

Мої кольори: Fimo Effect, №104, жовтий напівпрозорий, Fimo Soft, 57 г, №10, лимон, Fimo Effect, №504, зелений напівпрозорий, 57 г, Пластішка (bebik) зелений трав’яний, 75 г, 0118, Пластишка Lema металік, зелений перламутр №0311, 64 г, для обгортки Fimo Effect, №11, золотий металлік, 57 г.

Розкатуємо підготовлену глину в довгі стрічки. “Обгортка” має бути розкатана тонше за інші пласти.

24. Компонуємо “рулетики” з трьох кольорів, зверху в один шар обгортаємо контрастним кольором.

25. Тепер витягуємо “рулетики” приблизно до діаметру 1 см. Нерівні краї відрізаємо.

26. Отримані кейни ділимо навпіл і складаємо, як на фото.

27. Тепер розкатуємо їх в тонкий шар. Мені захотілося перед розкатуванням надати кейнам хвилястості і подивитися. що з цього вийде.

28. Для подальшої роботи необхідний текстурний килимок з глибокою текстурою. Наносимо відбиток на підготовлений пласт. Робимо це, прикладаючи зусилля, інакше малюнок буле недостатньо глибоким.

29. Тепер гнучким гострим лезом зрізуємо верхній шар глини, тоненький, не більше 1 – 2 мм. Робимо це поетапно, не занурюючи лезо занадто глибоко.

Отримуємо ось такий результат.

30. В нас ще залишалися обрізки з боковинок пласту мокуме гане. З них можна виготовити ось такий смугастий пласт.

31. Тепер, коли всі підготовчі роботи виконані, перейдемо до мозаїки. Доречі, якщо у вас є непотрібні калейдоскопи підходящих кольорів, то їх теж можна використати, якщо нема, то в якості центрального елемента підійде більший квадратик мокуме гане.

Є два способи декорування порожньої заготовки. В першому випадку декор накладається прямо на майбутній кулон. На нього перед тим необхідно нанести рідку пластику. 

32. При використанні другого способу декор укладаємо на тоненький пласт полімерної глини, круглою формою вирізаємо заготовку відповідного діаметру і поміщаємо її на майбутній кулон. не забуваючи нанести перед тим рідку пластику. Переваги цього способу в тому, що маленькі квадратики не зісковзують з вигнутої основи. Це особливо актуально, якщо ваш гель (рідка пластика), дуже рідкий.

Потрібно слідкувати, щоб елементи мозаїки не злилися в одне ціле. Тому, якщо подібне відбулося, будь-яким зручним інструментом відновлюємо проміжки між прямокутничками.

Лишнє обрізаємо, краї кулона загладжуємо, випікаємо.

33. Після вистигання при необхідності поверхню кулона шліфуємо. 

34. Починаємо декорувати краї. Для цього поміщаємо розім’яту пластику відповідного кольору в гвинтовий екструдер з насадкою із стандартного набору з одним круглим отвором. Видавлюємо.

35. Отриману “ковбаску” пропускаємо через паста-машину.

36. Цією стрічкою декоруємо край кулон. Пам’ятаємо про рідку пластику. Запікаємо.

37. Після вистигання покриваємо кулон відповідним кольором акрилової фарби.

38. Надлишки фарби знімаємо вологою серветкою так, щоб фарба залишилася тільки в заглибинах. Кулон покриваємо лаком.

39. Переходимо до збирання прикраси. У верхній частині кулона свердлимо наскрізний отвір. За допомогою біжутерного кільця приєднуємо бейл. При бажанні на біжутерне кільце можна нанизати додатковий декор.

40. В бейл продіваємо вощені нитки, до них можна додати декоративну мотузку, шкіряні чи замшеві мотузочки, стрічки. На шнурах вузликами закріплюємо намистини.

41. Підрівнюємо кінці шнурів і прошиваємо їх.

42. Цією ж ниткою, якою прошивали, міцно обмотуємо кінці шнурів. Закріплюємо нитку і обрізаємо. Беремо пін з кільцем і вставляємо його в зв’язку кінців шнурів так, щоб головка залишилася у зв’язці.

43. Кусачками відкушуємо зайву довжину піна. Кінці шнурків змащуємо клеем, одягаємо кінцевики, щільно натягуємо їх на шнури.

З допомогою круглогубців формуємо з хвостика піна петельку. До неї прикріплюємо з’єднувальне кільце, а до нього – застібку. 

З допомогою мозаїчної техніки можна робити не мише кулони, а й браслети, сережки, брошки, декорувати предмети.

Більше майстер-класів з ліплення із полімерної глини ви можете знайти тут: “Уроки. Полімерна глина

Автор майстер-класу: Даша Верещак

Майстер-клас підготовлений спеціально для HMStudio.

Розміщення статті без вказання автора і ссилки на першоджерело заборонено!

1 Звезда2 Звезды3 Звезды4 Звезды5 Звезд (Пока оценок нет)
Завантаження...

Комментарии

Залишити відповідь

You may also like...